KVK Beringen
KVK Beringen stond onder druk. De jeugdwerking verloor kracht. Goede spelers keken elders. En rondom de club groeide twijfel in plaats van trots. Tot er een idee ontstond, ambitieus en hoopvol:
???? "Wat als we van Motbemden een open sportpark maken?"Niet enkel voor jeugdspelers, maar voor de hele gemeenschap: sporters, wandelaars, fietsers, gezinnen. Een plek waar je graag komt. En graag blijft. Met voetbal, padel, horeca, natuur. Maar de club deed iets zeldzaams: Ze wachtten niet tot het gebouwd was. Ze lieten het al bestaan. In communicatie.
We begonnen niet met beton, maar met beeld.
Op sociale media kozen we voor ritme en herkenning. Portretten van ouders, jeugdspelers en vrijwilligers lieten zien waarom deze club ertoe doet. Tussendoor brachten we updates over eetdagen, tornooien en activiteiten. De boodschap was eenvoudig: deze club beweegt.
Ook de perscommunicatie keek verder dan voetbal. Het Motbemden-project werd gepositioneerd als een investering in samenleven, niet enkel in sportinfrastructuur. Dankzij die heldere visie kwam er ruimte in de media en groeide het gesprek met partners.
De nieuwe website werd het digitale uithangbord. Een heldere structuur, vlotte inschrijving, zichtbare energie, alles gericht op vertrouwen, verbinding en vooruitgang.
Nog voor er iets gebouwd werd, voelden mensen wat er kon ontstaan. En precies dat maakte het verschil.
Ouders, leden en vrijwilligers herkenden zich opnieuw in hun club — en begonnen het verhaal zelf mee uit te dragen. Sponsors haakten aan, niet om wat was, maar om wat mogelijk werd. Ook de gemeente voelde het: dit leeft. Dit beweegt.
Zelfs de jeugdwerking kreeg weer zuurstof: de inschrijvingen stegen.
En dat nog vóór de eerste schop de grond raakte. Er was energie. Engagement. Geloof.
KVK Beringen gebruikte communicatie als hefboom, niet om iets te verkopen, maar om iets te voelen.
Door hun toekomst zichtbaar te maken in woord, beeld en ritme, groeide het draagvlak vanzelf.
???? Want bouwen begint niet met beton. Het begint met verbinding.
Wat je hier ziet, is maar het begin. De volledige trajecten, de ritmes achter het succes en de ideeën die écht gewerkt hebben, delen we liever persoonlijk met wie oprecht benieuwd is. Vertel ons jouw droom en de ideeën om ze waar te maken. Wij geven je onze eerlijke mening, zonder omwegen.
We delen geregeld een blik achter de schermen: we geven inkijk in cases die iets losmaakten, delen inzichten die richting geven of tonen je strategieën die zich bewezen in de praktijk.
Door dit formulier in te vullen, geef je ons toestemming om je op de hoogte te houden van de nieuwe cases, inzichten en diensten van For the Dream. Om dat te kunnen doen moeten we jouw e-mailadres en telefoonnummer verwerken in onze tech stack: Kit.com, Meta, LinkedIn, Google. We verkopen jouw gegevens niet en je kunt je op elk moment uitschrijven. Vragen? Stuur een mail naar hallo@forthedream.be of bel ons op het nummer +32 470 55 36 82.
Voor wie te veel ideeën heeft en toch wil beginnen.
Dit is geen wondermiddel, maar wel een slimme eerste stap.
Om te structureren, te toetsen en in beweging te komen.
Bedrijfsstraat 2
3500 Hasselt
BE0733680680