Motmans & Partners
Motmans & Partners had al een sterk team. Ervaren consultants, jonge profielen, ondersteunende krachten, mensen die hun job kennen én goed doen.
Maar zoals dat gaat in dienstverlenende bedrijven: de blik staat vaak naar buiten gericht. Op klanten. Op deadlines. Op de volgende pitch.
Tot het besef kwam:
Als we willen groeien in de markt, moeten we beginnen bij onszelf.
Niet met regels of processen, maar met iets simpelers: erkenning. Zien wat er leeft. En het tonen zonder filter, zonder franje.
Employer branding is vaak gericht op de buitenwereld. Maar wie de juiste mensen wil aantrekken, moet eerst de huidige mensen laten voelen dat ze gezien worden.
We besloten geen campagne te maken. We maakten een format waarin collega’s zichzelf konden zijn, en waarin de onderlinge waardering zichtbaar werd zonder dat iemand het moest uitspreken.
Want niets is zo motiverend als erkenning die je niet hoeft te vragen.
We begonnen niet met Canva-templates of campagneformats. We begonnen met tijd maken. Voor gesprekken. Voor luisteren. Voor terugkijken. We wilden geen employer brand over Motmans & Partners heen leggen, maar het samen met het management en het team ontdekken.
We gingen intern op zoek naar de ware verhalen. Niet alleen naar functiebeschrijvingen of successen, maar naar wat mensen drijft. Wie ben jij eigenlijk, op het werk, maar ook daarbuiten? Hoe gaat het écht met jou? Waarom daag je elke dag op met volle goesting?
We verzamelden anekdotes, overtuigingen, eerste werkdagen en turning points. Niet als losse citaten om te plakken op een poster, maar als richtinggevend materiaal. Als fundament voor communicatie die vertrekt vanuit de kern van de organisatie.
Daarna gaven we het vorm. Niet via één campagne, maar via een ritme dat intern verbindt en extern aanspreekt. Sociale media werd een verlengstuk van het teamgevoel.
De reeks “Zo is het bij Motmans” gaf collega’s een stem zonder regie, zonder filter. We vertaalden die verhalen naar copy, beeld, blogs en presentaties. We gebruikten het materiaal in het kader van erkenning, onder meer bij het behalen van het Great Place to Work-label. En we bouwden aan een stijl die niet alleen professioneel, maar ook geloofwaardig en herkenbaar aanvoelt voor het team én voor de buitenwereld.
Het doel was niet om te werven. Het doel was om te verbinden. Want employer branding begint niet bij het schrijven van een vacature. Het begint bij het stellen van de juiste vragen en de ruimte geven om echt te antwoorden.
Wat je hier ziet, is maar het begin. De volledige trajecten, de ritmes achter het succes en de ideeën die écht gewerkt hebben, delen we liever persoonlijk met wie oprecht benieuwd is. Vertel ons jouw droom en de ideeën om ze waar te maken. Wij geven je onze eerlijke mening, zonder omwegen.
We delen geregeld een blik achter de schermen: we geven inkijk in cases die iets losmaakten, delen inzichten die richting geven of tonen je strategieën die zich bewezen in de praktijk.
Door dit formulier in te vullen, geef je ons toestemming om je op de hoogte te houden van de nieuwe cases, inzichten en diensten van For the Dream. Om dat te kunnen doen moeten we jouw e-mailadres en telefoonnummer verwerken in onze tech stack: Kit.com, Meta, LinkedIn, Google. We verkopen jouw gegevens niet en je kunt je op elk moment uitschrijven. Vragen? Stuur een mail naar hallo@forthedream.be of bel ons op het nummer +32 470 55 36 82.
Voor wie te veel ideeën heeft en toch wil beginnen.
Dit is geen wondermiddel, maar wel een slimme eerste stap.
Om te structureren, te toetsen en in beweging te komen.
Bedrijfsstraat 2
3500 Hasselt
BE0733680680